|
|||||||
| Registrera | FAQ | Medlemslista | Kalender | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
||||
|
||||
|
Nissan retar upp Porsche
![]() Nissan-reklam retar Porsche På senare tid verkar det som om alla vill bråka med Porsche. Först var det Mini som tyckte att Porsche hade oförtjänt bra rykte om sig som tävlingsbil – nu är det Nissan som hävdar att de ”ägt tyskarna”. I en ny reklamkampanj som den japanska tillverkaren startade under motor-eventet Goodwood Festival of Speed fanns det med bilder som nu får den anrika sportbilstillverkaren att ilskna till. Bilderna visar sidan på en Nissan 370Z som har Audis, BMW:s och Porsches loggor på sidan. Bredvid dessa finns sedan kritstreck liknande de som flygplansess använde under andra världskriget för att markera hur många de skjutit ner. De olika strecken sägs stå för hur många gånger som Nissan slagit de andra på tävlingsbanan och tillsammans med bilden visades tre olika slogans: ”How to beat the Germans”, ”Kaisers Chiefed och ”The Germans Came off Wurst”. Självklart skapade det irritation hos de ”slagna” tyskarna och Porsche anmärkte att reklamen innehöll element som inte var tillåtna. Vad de anmärkte på har inget att göra med det antal vinster som Nissan hävdar att de har – utan för att Porsches logotyp används utan tillverkarens tillåtelse. Efter hot om stämning över copyright-frågan svarade Nissan med att helt enkelt byta ut loggan mot texten ”Porsche”. Men med tanke på hur de båda tillverkarna ligger i luven på varandra lär det förmodligen inte vara det sista som sker i den här historien. För de som inte är insatta i trätan mellan Nissan och Porsche handlar det om vem som hade den snabbaste bilen runt anrika Nürburgrings nordslinga. Nissan GT-R var snabbare än både 911 Turbo och GT2 – men Porsche anklagade den japanska tillverkaren för fusk.
|
||||
|
||||
|
haha vilken skön reklam
![]() |
|
|
||||
|
||||
|
det är bara inse, Nissan är en snabbare bil är porsche
grym reklam. Den vill jag ha på min Nissan haha.
|
|||
|
|||
|
Underbart!!
Klart att tyskarna är sura när de blir påminda.. =) Kanske är något som jag med ska anlägga på bilen.. |
|
|
||||
|
||||
|
Helt rätt
![]()

grym reklam. Den vill jag ha på min Nissan haha.
Linjär visning