|
|||||||
| Registrera | FAQ | Medlemslista | Kalender | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
||||
|
||||
|
blocket.se: Makalöst häftig TVR till överkomligt pris
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() TVR 3000M årsmodell -73 i fint skick. Fantastiskt rolig bil, som drar många blickar till sig. En av endast 654 byggda bilar av denna modell, som har en 3,0 liters V6:a. Bilen är lätt att underhålla eftersom många delar kommer ifrån Triumph eller Ford. Nybesiktigad, nästa besiktning 2012. Ny inredning -06 (alla mattor, stolar, innertak, instrumentpanel, dörrsidor...), Ny lack -07, (Daytona grey pearl), Nytt soltak -09, Utbytt elsystem. Om du är intresserad av en bil som är sportigare än en Triumph, MGA eller MGB, betyligt ovanligare än Porsche och har en rejäl portion attityd - då kan den här bilen vara rätt. Pris: 130 000:- http://www.blocket.se/stockholm/Tvr_....htm?ca=11&w=3 Seriöst, detta kan vara den fetaste "klassikern" jag sett, for real. Att den dessutom rullar på Värmdö gör saken ännu skummare, man tycker att jag borde sett denna skapelse här ute.. ![]() Nåja, nog snackat, åk och köp och visa den för mig direkt sen!
|
||||
|
||||
|
Ska man ha den där så ska de va Griffith med 4,7 liters V8 som satt i AC cobran. Fanns med ett 271 hästars alternativ istället för sina 195 som dom flesta hade. Ser nästan likadan ut som den du visat ovan. Grymt trevligt ljud i V8:an.
|
||||
|
||||
|
Citat:
![]()

Linjär visning