|
|||||||
| Registrera | FAQ | Medlemslista | Kalender | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
||||
|
||||
|
I den här takten så är du ju färdig med bilen innan vintern
![]() |
|
|
||||
|
||||
|
Härligt Peppe.
Ser grymt bra ut som vanligt. Djupt imponerad.(som vanligt)
|
||||
|
||||
|
Tittade till peter i lördags och förstår inte hur han hunnit med men jag menar han kallas inte speedypete för inte. :-)
Ska bli kul att se hur långt du kommit inför nästa helg för då är det lite mattetime igen! Mvh Matte
|
||||
|
||||
|
Tjena Peter.
Grymt jobb du gör, skoj att se.
Vad jag vet så går det inte att köra med orginal vev och 700hk det blir för mycket, orginal veven klarar inte det varv som krävs för den effekten. Info om min bil vet jag inte riktigt utan jag skall försöka få tag på Martin och se vad som har hänt. Kanske om jag har tur så är bilen lackerad. Men så fort jag vet så skriver jag i min projekt tråd. Mvh Marco. |
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
Jo jag vet att orginal veven är lite på gränsen, så vi får se vad Jonas kan skaka fram, tänkte även byta kammar och ventil fjädrar mm. Hoppas det lossnar snart med din bil. ska hela bilen byggas i polen eller är det bara karossen sen att Jonas och Martin bygger klart resten? Tack till alla glada komentarer, kul att ni gillar det man gör. Jag hoppas att jag ska få fram lite material mm så jag kan slutföra bagage bygget. Känns lite som att det lätt blir påbörjat lite här och var annars. Ha d mvh Peter |
|
|
||||
|
||||
|
Ciao.
Det vi pratat om är att när bilen är klar i polen och den står på hjulen så skulle vi transportera tillbaka bilen till Jonas garage och göra slutmontering där.
Alla inrednings detaljer m.m. finns hos mej i Hbg så när jag kommer hem i slutet på året tänkte jag komma upp till Jonas med allt det jag har och då kör jag Jonas och Martin ett ryck och gör det sista i Stockholm. Det är tanken (Time will tell) Ha det gott, och vi vill se många foto. Mvh Marco. |
|
|
||||
|
||||
|
Tjena Peter.
Tänkte bara vissa dig detta hill climb kitet till din bil.
Du sa att du längre fram skall bygga om i plast. Mvh Marco. |
|
|
||||
|
||||
|
vad härligt, då kanske man får se en liten smygtitt på bilen när den kommer till Jonas?
Coolt plastkit, påminner lite om skisserna som jag har gjort på min bil. ska väl försöka få min att se lite mer ut som en banbil (bred och låg) men den där såg värkligen Pikes peak ut. mvh Peter |
|
|
||||
|
||||
|
Insuget börjar ta form
Här är vad jag ägnat min fredag åt, plus lite tid idag.
Det nya insuget från en M3 e36 3,2L som ska byggas om från 6cyl till 4cyl. Blev lättare modds än vad jag kunnat drömma om. ![]() ![]() Orginal insuget ![]() Två spjäll bortplockade och axeln skall kortas ner. ![]() Blev tvungen att korta ner vakum bryggan och flytta lite fästen,lägga igen några anslutningar mm ![]() Bryggan svetsad ![]() Byggde dit fyra vakum anslutningar för Dump,soppareg,Styrsystemet och Laddmätaren. ![]() Insuget ihop igen, det som är kvar att göra nu är plenum och adapterplatta mot toppen. ![]() ![]() ![]() Då det nya insuget kommer bygga mer bakåt mot torpeden behöver jag montera min andra motor så länge för att kolla att allt får plats för att kunna bygga klart. men än så länge verkar allt flyta på. mvh Peter |
|
|
||||
|
||||
|
Tjena.
Mycket intressant.
Skoj att se att du hittar på egna lösningar. Detta kommer säkert bli skit bra. Jag lovar att säga till när min bil är i 08 trakten. Mvh Marco. |

Linjär visning