|
|||||||
| Registrera | FAQ | Medlemslista | Kalender | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
det är för mycket kvar och för lite tid.Det ända jag har som tidsplan nu är någon körning i sommar, jag vill inte ta ut den innan jag är klar med allt. /Peter |
|
|
||||
|
||||
|
Sjukt tuft och dyrt vingblad, måste nog ha tbx det
![]() |
|
|
||||
|
||||
|
Najs, kul att du äntligen fått komma hem. Den var ingen dålig vinge du snickrat ihop. Tycker den passar väldigt bra till resten av det du bygger.
|
||||
|
||||
|
Ge miog bladet
|
|
|
||||
|
||||
|
Ha ha, nej det går inte. passar aldeles för bra.
![]() Cup mot RSR? |
|
|
||||
|
||||
|
Brutalt Peter!!
|
||||
|
||||
|
Tjena allihopa.
Det har ju inte skrivits så mycket om vad som hänt på sistonde här så jag tänkte berätta lite om framfarten eftersom jag inte lyckats hitta kabeln till kameran så man kan lägga in lite bilder. Jag har påbörjat att gjuta delar på karossen nu, huven är helt klar! äntligen. Det possitiva är att vikten på orginalhuven med galler var på 16.5 kg. ja ni läser rätt, riktigt tung. Den nya mysiga glasfiberhuven med inre förstärkningar hamnade på 3.48kg! ![]() Det är inte mycket tyngre än vad kolfiberhuvarna väger till min bil. Sen har jag även gjutit höger tröskel/kjol. Den blev vad man kan säga lite rejs finnish på, eftersom jag vill hålla vikten nere så gjöt jag den så tynt som möjligt utan att den är för flexibel vilket resulterade i att den inte är så plan och fin som man skulle vilja haft på en utställningsbil. Men nu ska prestandan gå före utseende. Sen har jag även fått tillbaka bottendelen från Borrning. Det slutade med att det blev: borrat,toppdeckat,lineborrat. samt att dom nya kolvarna är viktade och stakarna är viktade och balanserade. så även veven. Nu i veckan kommer topp grejerna: Kammar (version argaste som går att få tag i) fjädrar,retiners,lyftare. Så fort det kommer går toppen iväg till bearbetning hos världens bästa Piere. Som ska få porta, matcha insug och grenrör. Samt utöva sin magi i förbränningsrum och lite varstans han känner behov för det. Fast innan han får den måste jag slipa ur lite gods ur toppen så kammarna går fritt. ![]() Sen har det shoppats lite: Krängarkit fram ( har börjat lite med modifieringar) avgas delar samt V-bandsklämmor till hela systemet. nya rostfria klämmor till insugsidan. Bromsbox med bromsvåg och jystering komplett packningskitt för motorn (beställt idag) Toppackning cometic mls är beställd och kommer när den kommer. uppgraderad oljepump (beställt idag) Ny oljetryckslang till turbon grA (beställt idag) Kit för att ta bort balans axlar (beställt idag) Sen ska den nya turbon beställas i vecka hoppas jag , det blev en Billet 6262 med V-bands klämmor in och ut på avgas, antisurge hus. Fast med 360 lager så man faktiskt kan renovera den lätt vid behov. Har även beställt ställbara topplagringar fram och bak som borde dimpa ner dom närmaste dagarna. Har även hittat en firma som säljer komplett bakvagnsbrygga med alla bärarmar mm i rundstål och utrustade med uniballs överallt samt bärarmar fram med ledlagerinfästningar som man självklart måste handla! Behöver bara trycka mer pengar. ![]() Så ser det ut nu men jag ska kompletera med bilder på prylarna så fort jag kan. Bara så ni inte tror jag har lagt ner. /Peter |
|
|
||||
|
||||
|
Se till att leta fram den den sladdjävlen nu så man får se vad som händer! Eller ska man behöva ta sig ända ner till lokalen och kika själv..
Sjukt kul att du fått up fraten och ångan igen P, Ska bli kul att se bilen på backen sen breddad och klar! =)
|
||||
|
||||
|
det blir kanoners allting
![]() |
|
|
||||
|
||||
|
tjena.
nu har jag hittat kabeln till kameran. slänger in lite bilder så ni får något att titta på. Jag har ju bestämt mig för att vänta tills nästa år med bilen för att kunna bygga allt precis som jag vill och då fick jag även ett ryck och köpte mig en rejsbuss. som om man inte hade tillräckligt lite fritid... bussen är en MB Nordic 14 från -74 så det finns ganska mycket att fixa på den men när den är klar blir det en kanon buss. att göra på den är: Rostlaga lite. måla den obruten vit såklart! bygga om lastramperna (klart) måla om lastutrymmet (klart) klä last ramperna med alu byta ena badrumsväggen ( bytt ska bara målas) byta paneler och klä om dom runt förarplatsen bygga ny instegs trapp lägga nytt golv inne montera tv och multimedia elverk kompressor plus en hel del andra småsaker. annars så har det kommit lite delar till Lancian: lager tändspolar, och lite annat smågodis. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() så, mer bilder blev det inte då tinypick har blivit en jobbig sida att ladda bilder ifrån. /Peter |

det är för mycket kvar och för lite tid.

Linjär visning